Haakperikelen #1 Deken

 

Een van mijn favoriete bezigheden is toch wel haken. Vooral dekens haken vind ik erg leuk om te doen. Ongeveer drie jaar geleden begon ik met wat voorzichtige pogingen om te haken en met veel pijn en moeite had ik eindelijk een giraffe gehaakt. In december 2013 zag ik foto’s van de deken as-we-go-stripey. Ik was meteen verkocht aan dit patroon en besloot mee te doen aan de CAL2014. Ik moest nog het een en ander aan haaksteken leren, maar al snel had ik het allemaal onder de knie, youtube was op dat moment mijn grootste vriend. Het duurde ook niet lang of ik liep voor en mijn eerste deken was een feit. Tot nu toe heb ik 5 dekens gehaakt (allemaal ongeveer 140 centimeter breed en 2 meter lang), waarvan twee met het as-we-go stripey patroon.

Nu ben ik met de zesde deken bezig, ook met dit patroon. Deze deken is extra bijzonder, het wordt er namelijk een voor een tweepersoonsbed! Vorig jaar oktober hadden wij een familiedag. Ik had mijn deken meegenomen om ondertussen verder te haken. Mijn tante vond het erg leuk en wilde eigenlijk ook wel zo’n gehaakte deken. En op 31 december 2015 begon ik aan deze deken. Vandaag laat ik deze deken zien. Ik ben nog niet zo ver en al helemaal niet zo ver als dat ik zou willen zijn. Maar… door mijn bullet journal zorg ik ervoor dat ik nu iedere dag minstens 1 toer haak, dan moet het lukken om dit jaar nog een deken te haken, zie de Bingo-post die hiervoor verscheen.

Voor de foto’s van de deken heb ik gebruik gemaakt van het bed van mijn ouders… De kleuren passen niet in hun slaapkamer, maar gelukkig wel in die van mijn oom en tante.

Deken tante Marja 1Deken tante Marja 2

Ik haak met katoen, dit vind ik fijner als bijvoorbeeld acryl, daar krijg ik enorm zweterige handen van. Voor deze deken maak ik gebruik van katoen wat ik bij de Boekenvoordeel kocht: Penquin. De groene kleur hadden ze daar niet en daarvoor gebruik ik Katia. Andere dekens haakte ik met Phildar katoen of Katia en ik moet zeggen dat dat me wel iets beter bevalt, deze katoen splijt sneller en op deze manier moet je goed opletten als je haakt en gaat het minder snel. Maar voor deze deken is het niet erg, nu weet ik gewoon voor een volgende deken waar ik voor moet kiezen.

Mirjam

3 thoughts on “Haakperikelen #1 Deken

Geef een reactie

